Uzņēmuma stils un tēls rada pirmo iespaidu jauniem klientiem un palīdz nostiprināt attiecības ar pastāvīgajiem klientiem. Elegants un modīgs logo, kas ir viegli saprotams un atpazīstams palīdz labāk atcerēties uzņēmumu. Patērētājiem, kas meklē konkrētas preces vai pakalpojumus logo palīdz bez liekas laika tērēšanas izvēlēties tieši jūsu produktu. Sākotnēji izvēle var tikt izdarīta cenas vai intereses dēļ, bet ilgtermiņā lomu spēlēs pavisam citi faktori.
Pirmreizējā interese, ziņkārība, citu cilvēku atsauksmes ļauj iegūt uzmanību pirmajā reizē. Ilgtermiņā tomēr nekas neatsver kvalitāti un uzticamības garantijas. Piekritīsiet, neviens nevēlas iegādāties preces vai pakalpojumus, kas nav kvalitatīvas un nesniedz cerēto atdevi. Interneta tehnoloģiju laikmetā, kad liela daļa patērētāju iepērkas internetā klientu piesaistīšana caur internetu dod lielas priekšrocības. Pareizi optimizēta mājaslapa un SEO izmantošana var palīdzēt piesaistīt pircējus pat nevienam nezināmiem veikaliem. Ja cenas un kvalitātes attiecība būs laba, šādam uzņēmumam ir iespēja nostiprināt savas pozīcijas.
Plašākā perspektīvā raugoties, zīmola atpazīstamības veicināšana nodrošinās labāku konkurētspēju un augstāku peļņu. Lai arī īstermiņā patērētāju izpratne par preces vai pakalpojumu īpašībām var būt maldīga, ilgtermiņā realitāte pietuvinās iedomām. Daļai uzņēmumu zīmolu attīstība Latvijā liekas lieka laika tērēšana. Tajā pašā laikā uzņēmēji, kas redz savam biznesam nākotnes perspektīvas ir gatavi ieguldīt līdzekļus, lai padarītu sevi redzamākus un atpazīstamākus.
Pirmais iespaids par preci vai produktu ir iespējams tikai vienu reizi. Saražot unikālas preces mūsdienās kļūst aizvien grūtāk, bet konkurēt tikai ar cenu var lielie ražotāji un Ķīnas uzņēmumi. Latvijas tirgotājiem ir jānostiprina savi lokālie zīmoli un jācenšas nostiprināties vismaz reģionālā līmenī. Pretējā gadījumā sīvajā konkurences cīņā par patērētāju ne internetā, ne reālā veikalā uzvarēt nav iespējams. Vienīgais izņēmums ir unikāli produkti, kas tiek ražoti ierobežotā apjomā un pārdoti tikai vietējiem pircējiem. Šis ir amatnieku līmenis, kam ir zināmas priekšrocības, taču reizē arī vairāki trūkumi no kuriem galvenais ir ierobežotās attīstības perspektīvas.
Kā pareizi veidot uzņēmuma stilu?
Pārejot no logo veidošanas nākamajā līmenī, ir jārunā par vienotas vizuālās identitātes veidošanu. Identitātei ir jābūt saskaņotai iepakojuma, komerctransporta, ofisa, reprezentatīvo materiālu un apģērba jomā. Arī drukājot A4 lapas ar uzņēmuma vizuālās identitātes paraugiem vai sūtot epastus ir labi norādīt savas firmas zīmes vai logo. Tas palīdz vieglāk palikt atmiņā un rada pozitīvas asociācijas, pie nosacījuma, ka sadarbība ir pozitīva.
Izvēloties krāsas vēlams dot priekšroku zilai, baltai un sarkanai. Lielākie un veiksmīgākie mazumtirdzniecības uzņēmumi ievēro šos likumus. Maxima, Rimi, Top visi izmanto vismas divas no šīm krāsām. Ir izpētīts, ka tās rada pozitīvas emocijas patērētājiem un rezultātā samazina mārketinga izmaksas. Nevajag izdomāt divriteni no jauna, izmantojiet krāsu gammu, kas ir pārbaudīta un pierādīta praksē. Arī Youtube logo ir sarkans ar baltu un ne bez pamata. Sarkana krāsa ir darbības krāsa, gatavu augļu krāsa. Redzi Youtube logo un gribot negribot rodas vēlme uz tā noklikšķināt. Šie padomi jums noderēs, veidojot sava uzņēmuma jauno vizuālo identitāti un tēlu, tiecoties pretī panākumiem.